loading...
Sınavdan önceki gün ve sınav günü beslenmenize dikkat edin!

•  Kahvaltı günün en önemli öğünüdür ve mutlaka evde yapılmalıdır, poğaça veya tost gibi dışarıdan alınan gıdalar tüketilmemelidir. Kaliteli bir kahvaltı ile güne başlanmalıdır. (süt veya taze sıkılmış meyve suyu , peynir , haşlanmış yumurta, ceviz, zeytin, pekmez, domates, salatalık, yeşillik, kepekli ekmek )
 
•  Özellikle sınav sabahı zeytini ve pekmezi aşırı tüketmemek gerekir. Çünkü zeytin tuzlu olduğunda susama hissini artırır. Pekmez ise tek başına aşırı tüketildiğinde kan şekerini hızlı bir şekilde yükseltir ve sonra hızlı bir şekilde düşürür.
•  Sabah ile öğle arasında süt veya meyve gibi küçük bir ara öğün tüketilmelidir.
• Izgara et, tavuk veya balık + sebze yemeği  veya etli sebze yemeği, yoğurt, pilav veya makarna ekmek, salata gibi besin çeşitliliğinin sağlandığı bir öğle yemeği tüketilmelidir. (aşırı yağlı ve yağda kızartılmış gıdalar tercih edilmemelidir.)
•Öğle yemeği ve akşam yemeği arasında  sandviç ve ayran, dondurma, tost ve taze sıkılmış meyve suyu gibi bir ara öğün tüketilmelidir.
• Akşam ızgara, buğulama veya fırında balık, bol yeşil salata ve ekmek tercih edilmesi daha uygun olacaktır(aşırı yağlı ve yağda kızartılmış gıdalar tercih edilmemelidir.)
 
 • Akşam yemeğinden sonra (yatmadan en geç  iki saat önce)  muz ile süt, çilek ile yoğurt gibi ara öğün tüketilmelidir.
 
• Tükettiğiniz her gıdanın son kullanma tarihine mutlaka bakınız.
• Kurubaklagiller , lahana, brokoli  gibi gaz yapan besinlerden kaçınılmalıdır.
 
• Daha önce tüketmeyi denemediğiniz bir besini  tercih etmeyiniz. Dışarıda ve açıkta satılan besinler yerine evde daha önceden yediğiniz besinleri tercih ediniz. (Eğer zorunlu iseniz bildiğiniz, kaliteli  ve güvenilir bir restoran tercih ediniz.)
 
•Huzursuzluk ve uykusuzluğa neden olan çay, kahve ve kola gibi gıdalar yerine kuşburnu, ıhlamur gibi bitki çayları veya taze sıkılmış meyve suları tercih edilmelidir.
 
• Aşırı şekerli, yağlı ve tuzlu besinlerden kaçınılmalıdır.
• Kan şekerinizin dengede kalması için, sınav öncesi kesinlikle şeker ve şekerli bir besin ( tatlı, çikolata  gibi ) tüketilmemelidir.
• Sınav esnasında yanınızda mutlaka su ve kan şekerinizi hızlı bir şekilde yükselip düşmemesi için çikolata veya şeker yerine eğer izin veriliyorsa kuru meyveler   bulundurulabilir.
 
Başarılar...
loading...
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.