Öne Çıkanlar öksürük nöbeti Prof. Dr. Murat Baş Erkan Yılmaz demir eksikliği belirtileri sağlıklı beslenme

Yüksek Tansiyonu Düşürmenin 10 Doğal Yolu
loading...
Çağımızın en tehlikeli hastalıklarından biri olan tansiyon yüksekliğine önlem alınmadığı takdirde böbrekler, kalp, beyin, göz gibi hayati organlar zarar görebilir. Eğer tansiyon hastasıysanız mutlaka doktor kontrolü altında olmanız gerekir. Yüksek tansiyon ile ilaçlarla dışında yaşam biçiminizi ve beslenme tarzınızı değiştirerek de mücadele edebilirsiniz.



Yüksek tansiyon konusunda belki de herkesin bildiği gerçekleri bir kez daha hatırlatalım;
  • Eğer kiloluysanız mutlaka kilo verin.
  • Magnezyum, potasyum,kalsiyum içeren gıdalar beslenme  rejiminizde mutlaka yer alsın.
  • Alkol ve kafein tüketimine sınır getirin.
  • Tuz tüketimine de dikkat edilmelidir. Tuz, yani sodyum, tansiyon sorunu olanların dikkatli tüketmesi gereken gıdalar arasındadır.
  • Yapacağınız egzersizin ve bol hareketli bir yaşam tarzının tansiyonunuzun düşmesine yardım edeceğini unutmayın.


Tansiyonu Düşürmek için Kolay ve Pratik Tedaviler

Tansiyon yükseldiğinde, baş ağrısı,ense ve baş bölgesinde ağrı ya da yoğunluk hissi, uyuşukluk, karıncalanma hissi, baş dönmesi, nefes darlığı, çift veya bulanık görme, burun kanamaları ve düzensiz kalp atışları gibi şikayetler oluşur.
Sürekli bu şikayetleri yaşayan yüksek tansiyon hastalarının, mutlaka doktora başvurmaları ve ciddi bir şekilde tedavi olmaları gerekir. Ancak, kısa süreliğine yükselen tansiyon için, yapacağınız bazı pratik tedaviler ile tansiyonunuzun düşmesini sağlayabilirsiniz.

Tansiyonu Düşürmek için Evde Uygulanan Kolay Tedaviler:
  • İlk olarak soğuk su uygulaması tansiyon için iyi gelmektedir. Ellerinizi, kollarınızı ve ayaklarınızı soğuk su ile yıkarsanız bu sizin rahatlamanızı sağlayacak ve tansiyonunuzu düşürecektir. Fakat aniden soğuk su ile yıkamakta uygun değildir. Normal musluk suyu ile yıkamak en doğrusudur.
  • Yüksek tansiyon için limonda oldukça etkilidir. Tansiyon yükseldiğinde hemen bir limon sıkın ve bu limon suyunu sulandırarak için. Bu yüksek tansiyona iyi gelecektir.
  • Tuzsuz ayranda ve yoğurtta yüksek tansiyon için kullanılabilir. Fakat dikkat etmeniz gereken nokta tuzsuz olmasıdır.
  • Nar suyu da tansiyonun düşmesini ve normal değerlere ulaşmasını sağlar.
  • Greyfurt da tansiyonun düşürülmesine yardımcı meyvelerden birisidir.
  • Sarımsak halk arasında en çok bilinen tansiyon düşürücüdür. Bu özelliği birçok uzman tarafından doğrulanmıştır.
  • Kekik de özellikle geçici olarak yükselmiş olan tansiyonun düşürülmesinde yardımcı olur.


Yüksek Tansiyonu Düşüren Besinler:

1. SARIMSAK:  

Sarımsak yüksek tansiyonun düşmesini sağlayan doğal bir ilaçtır. Yapılan araştırmalar düzenli sarımsak tüketiminin sistolik tansiyonu (Büyük tansiyon), %10 kadar düşürdüğünü göstermektedir. Sarımsağın içeriğindeki hidrojen sulfit, düzenli bir kan akışı sağlar. Sarımsağı yemeklerle veya çiğ olarak bol bol tüketin. Tadını sevmiyorsanız sarımsak tabletleri de kullanabilirsiniz.

2. ZENCEFİL SUYU, KİMYON VE BAL:

Bir tatlı kaşığı kimyonu, taze zencefil suyu ile karıştırıp, içine bir parça bal ilave edin. Bu karışımı günde iki kez tüketin. Bu karışımın da tansiyon düşürücü etkisi görülmüştür.

3. LİMON VE LİMONLU SU:

Limonlu su da birçok sağlık sorununa iyi gelen doğal bir ilaçtır. Limon vitamin ve mineral deposudur. Limonun içeriğindeki potasyum, kan basıncının düşmesini sağlar. Sadece tansiyon sorunu için değil genel sağlık durumunuz için bol limon tüketebilirsiniz.



4. MUZ:

Potasyum, kan basıncının düşmesine yardımcı olan bir mineraldir. Muz, düşük sodyum oranı, sıfır kolesterol değeri ve içerdiği yüksek oranda potasyum ile tansiyonu düşüren gıdalar arasında yer alır. Yapılan çalışmalar, düzenli potasyum alımının, sistolik kan basıncını( büyük tansiyon ) 3mm hg, diyastolik kan basıncını (küçük tansiyon) ise 2mm hg düşürdüğünü göstermiştir. Beslenme diyetinizde potasyum içeren gıdalara ağırlık verin. Portakal, greyfurt, limon gibi turunçgiller, karpuz, patates, mantar, bakliyat, kuru üzüm ve hurma potasyum açısından zengin gıdalardır.

5. AVOKADO:

Avokado iyi bir fiber ve protein kaynağıdır. Bunun dışında içerdiği faydalı yağ asitleri, vitamin ve minerallerle de sağlığımız için sayısız farklı faydası vardır. Avokado, kalp ve damar sağlığımız için en önemli meyvelerden biridir. İçeriğindeki potasyum oranı muzla karşılaştırıldığında yaklaşık yüzde 60 daha fazladır.

6. KURU KAYISI VE DİĞER KURUTULMUŞ MEYVELER: 

Bir A vitamini deposu olan kayısı,düşük oranda sodium, yüksek oranda potasyum, magnezyum içerir.Magnezyum da  potasyum gibi kan basıncının düşmesine yardımcı olan bir mineraldir.Yapılan araştırmalar, düzenli magnezyum alımının sistolik kan basıncını 3-4mmhg,  diyastolik kan basıncını ise 2-3mmhg  düşürdüğünü ortaya koymuştur.Kuru kayısı, üzüm, erik, hurma gibi kuru meyveler, yeşil yapraklı sebzeler bazı kuruyemiş türleri magnezyum açısından zengindir.Ayrıca muz, karpuz ve avokado da Magnezyum içerir.

7. SİYAH  ÇİKOLATA:

Kakaoda bulunan flavonoidler, kalp ve damar sağlığımız için yararlıdır. Yapılan araştırmalarda günde 50 gr siyah çikolata (Yüksek kakao içeren çikolata) tüketenlerin tansiyonlarında 2-3 mm hg düşüş saptanmıştır. Siyah çikolatanın içeriğindeki magnezyum oranı da oldukça yüksektir.



8. YOĞURT VE KALSİYUM İÇEREN DİĞER GIDALAR:

Süt ürünleri kalsiyum açısından zengindir. Tüm süt ürünleri içinde en bol tüketilmesi gereken ise yoğurttur. Peynir çeşitleri de bol kalsiyum içermesine rağmen bu ürünlerde tuz oranı da oldukça yüksektir. Ayrıca yeşil yapraklı sebzelerin de kalsiyum açısından zengin olduğu unutulmamalıdır. Brokoli bu sebzelere güzel bir örnektir.

Kalsiyum da potasyum ve magnezyum gibi kan basıncının düşmesine yardımcı olur. Günde 800 mg kalsiyum tüketenlerin, 400 mg kalsiyum tüketenlere göre tansiyonlarında %23 oranında düşüş saptanmıştır.

9. KARPUZ VE KARPUZ ÇEKİRDEĞİ:

Karpuz yüksek oranda potasyum ve magnezyum içerir. Bu her iki mineral de tansiyonu düşürmeye yardım eder. Karpuzun içeriğindeki kartenoidler ise damar sertleşmesini önler. Karpuz sağlığı açısından tüketilmesi gereken bir meyvedir.

Karpuz çekirdeğinin kılcal damarları genişletici ve tansiyon düşürücü etkisi olduğu, böbrek hastalıkları ve romatizma için de yararlı olduğu tespit edilmiştir. Karpuz çekirdeklerinden şu şekilde yararlanabilirsiniz: Öncelikle karpuz çekirdeklerini kurutun. Sonra 3-4 çorba kaşığı karpuz çekirdeğini öğütün veya havanda dövün. Buna  bir kase  su katıp 3-5 dakika kaynatıp süzün ve soğutun. 1-2 saat bekledikten sonra bu sudan saat başı üç veya dört çorba kaşığı tüketin.



10. KEREVİZ VE KEREVİZ SAPLARI:

Kereviz  de içerdiği yüksek oranda potasyum ile  tansiyonun düşmesine yardımcı sebzelerden biridir. Özellikle kereviz saplarını ve yapraklarını çiğ tüketmenin bu konuda etkili olduğu tespit edilmiştir. Kereviz saplarında bulunan 3-N-butylphthalide adlı maddenin kan basıncını düşürücü, stres hormonlarını azaltıcı ve kötü kolestrolü (LDL) düşürücü etkisi gözlenmiştir. Tansiyonu düşürmek için kereviz saplarını ve yapraklarını  bol bol  tüketin. Etkisini güçlendirmek için bir bardak su ile birlikte tüketebilirsiniz.

Dr.Ender Saraç’tan Yüksek Tansiyonu Düşüren Bitki Çayı Tarifi :

Yüksek tansiyon ciddi bir rahatsızlıktır. Sürekli tansiyonu yüksek olan yüksek tansiyon hastaları için doktor tedavisi şarttır. Ancak; ara sıra tansiyonu yükselen ve hemen ev tedavisi ile tansiyonunu düşürmek isteyenler için, Dr.Ender Saraç bitkisel bir çözüm öneriyor.



Malzemeler;
  • 6-7 yaprak melisa,
  • Yarım tatlı kaşığı rezene tohumu,
  • 2-3 adet papatya,
  • 2-3 adet saplarıyla beraber maydanoz,
  • Küçücük bir tutam biberiye

Hazırlanışı;

1 bardak sıcak suyun içine bu malzemeler atılır ve 1 dakika kaynatılır. Ocağın altı söndürülür ve 2-3 dakika demlendirilir. İçine 1 dilim limon atılarak tercihen şekersiz veya az şeker ilavesi ile içilebilir. Günde 2-3 fincan içebilirsiniz. Yukarıda verdiğimiz ölçü bir bardak için geçerli olup, her seferinde yeni karışım hazırlanmalıdır.
loading...
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.