Öne Çıkanlar Online Kalp Tarama Projesi Neden emzirmelisiniz İsrail Zeytinyağı Yarışması Mobil KETEM Yaman Okay

Karnabaharın Faydaları Saymakla Bitmiyor !
loading...
Kış sebzelerinden biri olan Karnabahar, pişirilirken etrafa yayılan kokusu nedeniyle bazı kişilerin uzak kaldığı bir besindir. Karnabahar pişirilirken kendine has olan bu kokunun sebebi içeriğinde bulunan kükürtlü bileşiklerdir. Ancak herkesin bilmesi gereken şu ki bu sebze sağlık deposudur.



Karnabahar, vitamin ve mineraller bakımından oldukça zengin bir besindir. İçeriğinde C,B1,B2 ve A vitaminleri ile kalsiyum, potasyum, fosfor, fosfat ve demir minerallerini barındırır. 

Çinko kaynağı karnabahar

Ayrıca bakır, demir, manganez ve çinko kaynağıdır. Karnabahar tüketilirken çoğunlukla beyaz kısmı (karın bölgesi) kullanılsa da aslında yaprakları da oldukça faydalıdır. E vitamini de yapraklarında bolca bulunmaktadır. Karnabahar, yoğun C vitamini ve manganez içeriğiyle güçlü bir antioksidandır. 



Karnabahar, içeriğindeki özel bileşikler sayesinde kanseri önlemek adına oldukça faydalı bir sebzedir. Bu bileşikler kanserojen maddelerini devre dışı bırakmada ve ortadan kaldırmada etkili olan enzimleri aktivite etmektedir. Yani kansere karşı koruyucudur. Kalp hastalıkları riskini azaltıcı etkisi vardır. 
  • Besleyici olan bu sebze vücuda güç verir. İçeriğindeki vitamin ve mineraller sayesinde yorgunluğa karşı birebirdir. 
  • Sinir sistemine iyi gelir ve sinirleri kuvvetlendirir. 
  • Enfeksiyonlara karşı etkin ve antibakteriyel özellikteki bu besin idrar yolları enfeksiyonlarında etkilidir. 
  • Karnabahar mide ülserine karşı koruyucudur ve içeriğinde bulunan glukoraphanin adlı madde , mide yüzeyini koruyucu etki göstermektedir. 
  • Potasyumu sayesinde tansiyonu dengeler. Beynin çalışmasını destek verir.Kolestrolü düşürür. 
  • Yüksek orandaki lifleri sayesinde bağırsakların düzenli çalışmasını sağlayarak vücuttaki zararlı maddelerin uzaklaştırılmasında etkilidir. 
  • Kabızlığı giderir ve idrar söktürür. Hem düşük kalorili hem bol lifli bir besin olmasından dolayı zayıflamaya yardımcı bir sebzedir. 
  • Karnabaharı az su ile çok fazla haşlamadan ve ya buharda pişirmek besin öğelerinin kaybını koruyacağından daha sağlıklı bir seçenektir.


Kronik idrar yolları enfeksiyonlarına karşı karnabahar kürü:

250-300 gram taze karnabahar ve birkaç tane yaprağı takriben 750 ml kaynamakta olan suya ( klorsuz )eklenir. Ağzı kapalı vaziyette beş-altı dakika kadar kısık ateşte bekletilir. Ilıtılıp süzülür. Haşlanmış bu karnabahar suyunun yarısı sabah, diğer yarısı ise akşam içilir. Aç veya tok karna içebilirsiniz. Ayrıca bu suyu her gün taze olarak hazırlamanız gerekir. 7 gün uygulayıp 3 gün ara vererek toplamda 21 günde kür yapılır. Haşlanmış karnabaharı ise salata olarak gün içinde tüketebilirsiniz

Dikkat :  Aşırı kullanımdan kaçınılmalıdır. Tiroit hastaları Karnabahar kürü önerilmemektedir.

Kaynak: Prof. Dr. İbrahim Saraçoğlu
loading...
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.