Öne Çıkanlar Zencefilli Patates Memorial Ankara Hastanesi The Lancet İzmit Yumurta

Merdiven kullanın ip atlayın
loading...
Sağlık Bakanlığı ‘Hareket Her Yerde’ projesiyle hem eğlendiren, hem de bilinçlendiren bir hizmet vermeye başladı. İnsanlar; yürüyüşe, merdiven ve bisiklet kullanmaya teşvik ediliyor
Ülkemizde güzel şeyler oluyor... Sağlık Bakanlığı Sağlığın Geliştirilmesi Genel Müdürlüğü'nün başlattığı Hareket Her Yerde kampanyası da bunlardan biri. Sağlıklı bir toplum için; onu oluşturan bireylerin bilinçlenmesi, en önemli gerekliliktir. Sağlık Bakanlığı, bu konuda hem eğlendiren, hem de bilinçlendiren bu harika projeyle tüm vatandaşlara hizmet vermeye başladı. Hareket Her Yerde projesinin amacı, organizatörlerinin ifadesiyle kısaca şöyle: Sağlıklı yaşam şansının sadece spor salonlarını kullananlar ve gençlerde olmadığını kanıtlamak, her yaş için hareket bilincinin oluşturularak hareketin ve sağlığın her yerde ve her zaman olabileceğini vurgulamaktır. Hareket Her Yerde, gündelik hayatımızda dahi basit hareketler ile sıhhat bulabileceğimize vurgu yapan, insanları sağlıklı yaşamaya teşvik eden bir etkinliktir. Projenin başlangıç noktası, her gün yüzlerce insanı ağırlayan alışveriş merkezleri olarak belirlendi. Yaz aylarında sahil ve plajlarda da varlık gösterecek olan Hareket Her Yerde etkinliğine siz de katılabilirsiniz. Projeyi destekleyen ünlülerin de yer alacağı alana vardığınızda, sizi olduğunuzdan farklı gösteren (zayıfı kilolu, kiloluyu zayıf) aynalarla karışılacaksınız. Harekete katılmak istediğinizde kat ettiğiniz mesafe ve kalori miktarını gösteren bilekliğinizi takmanız yeterli. Artık bu faydalı yarışta siz de varsınız. Bilekliğiniz bileğinizde olduğu sürece ne kadar hareket ettiğinizi görerek eksiklerinizi tamamlama şansı elde edebilirsiniz. Daha önce de söylediğim gibi; sağlıklı yaşamın ilk ve en önemli şartı, bilinçlenmektir. İnternetten etkinlik tarih ve mekanlarını öğrenebilir ve siz de dahil olabilirsiniz.

İÇ ORGAN YAĞLANMASINI ENGELLER
Madem #hareketheryerde, o halde bu yarışta sizi öne çıkaracak yürüyüş egzersizinin en doğru halini öğrenmek ve uygulamak gerekir. Virginia Üniversitesi'nde düzenli yürüyüş yapan kadınlar üzerinde yapılan bir araştırmada, haftada üç kez kısa süreli ve hızlı, iki kez daha uzun süreli ve orta tempoda yürüyüş yapan kadınların; haftada beş kez temposuz yürüyenlere göre göbek çevresi yağlarını tam beş kat hızlı kaybettikleri tespit edildi. Ayrıca ilk grup üyeleri, bel çevrelerinden iki kat, kalçalarından üç kat ve toplam vücut yağlarından dört kat fazla kaybettiler. 16 hafta boyunca takip edilen iki grup arasında kilo kaybı karşılaştırmasına göre; ilk grup üyeleri, minimum diyet desteğiyle 4 kilo vermeyi de başarmış. Araştırmada ilginç olan bir sonuç var ki o da, her iki grup üyelerinin de eşit miktarda kalori yakmış olması. Yürüyüşün faydaları hakkında araştırmalar yapan bilim adamları, her geçen gün yeni bir bilgiye ulaşıyor. Yüksek tempoda yapılan yürüyüşün iç organ yağlarını azalttığı gerçeği de bunlardan sadece biri. Uzmanlar, yürüyüş yapmanın mutluluk kaynağı olduğunu ve daha enerjik hissettirdiğini, abur cubur yemekten uzak tuttuğunu; yaptıkları bir araştırma neticesinde ispat ettiler.

YÜRÜRKEN ELLERİNİZ BOŞ OLSUN
Yürüyüş yaparken tüm bedeninizi kontrol etmeniz gerekir. Postürünüz doğru olmalı. Amerika'da yaşayan yürüyüş koçları, yürüyüş esnasında iki temel postür bozukluğu gözlemlediklerini söylüyor. Bunlardan ilki, baş pozisyonu ile ilgili hatalar. Yapılan araştırmalar, birçok kişinin yürüyüş yaparken başlarını öne eğdiklerini ya da tam tersi bir pozisyon alarak geriye doğru tuttuklarını belirtiyor. Her iki pozisyon da boyun sağlığınız için son derece tehlikeli. Yürüyüş yaparken, bedeniniz tek bir düzlemde, karnınız içe doğru çekilmiş ve bakışlarınız doğru yöne odaklanmış olmalıdır. Bu temel duruş kaidelerine uyduğunuzda, bedeniniz olması gereken pozisyonda demektir. Yapılan araştırmalar, yürüyüş yaparken ellerin boş olmasının, ağırlık taşımaya oranla çok daha düşük riskli olduğunu gösterdi. Özellikle omuz ve kol sakatlanmaları açısından ellerin boş olması son derece önemli. Uzmanlar, yanınızda olması gereken malzemeleri (su gibi) taşımanın en sağlıklı yolunun, uygun sırt çantası ya da bol cepli bir üst giysisi olduğunu söylüyor.

15 SANİYE PEDAL ÇEVİRİP ARA VERİN

120 ATLAYIŞ 1000 KALORİ!
Yapılan araştırmalar, bir saat boyunca ip atlamanın yaklaşık 667- 990 kalori yaktırdığını gösterdi. Ancak her ip atlama şekli ve hızı vâdedilen bu kalori miktarını yaktırmaz. Bu rakama ulaşmak için dakikada 120 atlayış yapmanız gerekir. Dakikada 120 atlayış yaparak sadece bir saat ip atlamak, yaklaşık 1000 kalori yakmanızı sağlar.

10 DAKİKA TEMPOLU KOŞUN
Yapılan araştırmalar, 10 dakikada 1.6 km (yaklaşık 1 mil) koşmanın saatte 566-839 kalori yaktırdığını gösterdi. Yapılan bir başka araştırmaya göre; yaklaşık bu tempoda koşan biri, günün geri kalanında da kalori yakmaya devam ediyor Egzersiz sonrası kalori yakmaya devam etmek istiyorsanız, 1/2 kuralını uygulayın. Yani koştuğunuz sürenin yarısı kadar da yürüyün ve günlük egzersizinizi böyle tamamlayın.

HIZLI TEMPODA PEDAL ÇEVİRİN
Yapılan araştırmalar, bir saat boyunca sabit hızlı tempoda pedal çevirmenin 498-738 kalori yaktırdığını gösterdi. Yapılan bir başka araştırma daha var ki sonucu oldukça ilginç. İddiaya göre, belirtilen metotla pedal çevirirseniz, egzersiz sonrası da kalori yakmaya devam edebilirsiniz! Bunun için 10 saniye boyunca oldukça hızlı tempoda pedal çevirin, 50 saniye ara verin. Ardından 15 saniye hızlı tempoyla pedal çevirin ve 45 saniye ara verin. Son olarak 20 saniye hızlı tempo ile pedal çevirin ve 40 saniye ara verin!

60 SANİYEDE 77 BASAMAK!
Yapılan bir araştırmaya göre dakikada 77 basamak çıkmak, 452- 670 kalori yakmanızı sağlıyor. Yürüyen merdiven ve asansörlerdense merdiven kullanmaya başlayın.
loading...
Anahtar Kelimeler:
SağlıkIkiMerdiven
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.