Öne Çıkanlar öksürük nöbeti Prof. Dr. Murat Baş Erkan Yılmaz demir eksikliği belirtileri sağlıklı beslenme

Vücut tutulmalarına ve ağrılarına masaj ile son
loading...
Masa başında çalışıyorsanız uzun süre yanlış pozisyonda oturmak, boynu desteklemeyen bir pozisyonda televizyon seyretmek, başı desteklemeyen çok yüksek veya çok alçak bir yastık kullanmak, boyun ve omuz kaslarının sertleşmesine neden olan stres, boyun bölgesinin soğuk hava akımlarına maruz kalması ve vücudun üst kısmını zorlayan egzersizler boyun tutulmasının başlıca nedenleridir.



Bu nedenlerden ötürü yaşanan boyun ağrılarına ve boyun hareketinin kısıtlanmasına karşı evde uygulayabileceğiniz bazı yöntemleri kullanabilirsiniz. Ancak boynunuz bir kaza sonrası (düşme, çarpma, başın çok sert bir şekilde ileri geri hareketi gibi) düzenli olarak ağrıyorsa ve hareketi kısıtlandıysa boyun fıtığı gibi daha ciddi bir sorun olup olmadığının anlaşılabilmesi için doktora gitmelisiniz.



Boyun Tutulmasına İyi Gelen Uygulamalar

Boyun Egzersizleri: 15 dakikanızı ayırarak yapacağınız basit boyun egzersizleri genellikle boyun tutulmasının geçmesi, en azından hafiflemesi için yeterlidir.

Boyun egzersizleri için dikkat edilmesi gereken nokta başlarda boynu fazla zorlamamak, sadece tutulan bölgenin bir miktar açılmasını sağlamaktır. Birkaç saat sonra bu egzersizleri tekrar ederek boynunuzun bir miktar daha açılmasını sağlayabilirsiniz.

Önce başınızı yavaşça öne doğru eğin, mümkünse çenenizi göğsünüze değdirin. Daha sonra yine yavaşça başınızı yukarı doğru kaldırın. Boynun çok zorlandığı noktalarda ağrının iyice artmaması için ilk egzersizlerde fazla zorlamayın. Bu hareketi 10 kez tekrarlayın.

2. hareket için boynunuzu yavaşça sağa ve sola yatırın. Boynun her iki yanındaki sertleşen kasları rahatlatıcı etkisi olan bu hareketi 7 sağa, 7 sola olmak üzere 14 kez tekrarlayın.

Son olarak boyun tutulması egzersizleri arasında ağrı yapma ihtimali en yüksek olan başı sağa ve sola çevirme hareketi var. Başınızı yavaşça sağa çevirin, daha sonra ileri doğru bakar konuma getirip yavaşça sola çevirin. 7 sağ, 7 sol olmak üzere 14 kez tekrarlayın.

Bu hareketlerin tamamı başı tutan ve boyna destek olan kasların gevşemesine yardımcı olur. Tutulma istediğiniz gibi çözülmediyse 2-3 saat sonra aynı hareketleri tekrar edin.



Soğuk Kompres: Soğuk kompres tutulmanın neden olduğu ağrıyı hafifletir ve ağrıya yol açan laktik asit birikimini önler. Soğuk kompres torbanız varsa tutulan bölgeye 20 dakika kadar uygulayın. Soğuk kompres torbanız yoksa küçük bir poşeti 10-15 adet buzla doldurduktan sonra ince bir havluya sarın ve boynunuza koyun.

Torbayı elinizle tutmak yerine başınızı çok arkaya yatırmadan dayayabildiğiniz bir koltuğa oturun ve buz torbasını koltukla boynun tutulan bölgesi arasına sıkıştırın. Soğuk kompres için torba hazırlarken buz yerine buzlukta muhafaza edilen bezelye gibi dondurulmuş gıda paketlerini de kullanabilirsiniz.

Vücudunuzun neresi ağrıyor ise o bölgeye ait resimde anlatılan masajı yapın ve ağrı kesici gibi zararlı ilaçları kullanmadan ağrılarınızdan kurtulun























loading...
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.