loading...

‘Azı yarar çoğu zarar olanlar’ nelerdir denince akla ilk kuru yemişler gelir. Fındık, ceviz, fıstık, ceviz, badem…..yararları say say bitmez olan bu grup, içeriyor oldukları elzem yağ asitleri ile sağlıklı beslenme de her zaman yer alırlar.

Güçlü antioksidan etkileri, bağışıklık sistemini güçlendirici yanını, büyüme ve gelişme üzerine olan etkileri ile popüler olan kuru yemişler aynı zamanda sınava hazırlananlar için de dikkati arttırma da oldukça yararlıdır.

Vitamin ve mineral deposu olan kuru yemişlerin bazı kronik hastalık ve bazı kanser türlerinin görülme olasılığını da azaltıcı etkisi de pek çok kez çalışmalarla kanıtlanmıştır.

Peki bu vitamin ve mineral depolarının kalori ve protein içeriğini biliyor muyuz?  Sınırsızca tüketilebilir mi?

Uzman önerisi:

Obezite cerrahisi ameliyatı olmuş olan hastalarımız için öncelik proteinli besinlerdir. Kuru yemişler vitamin ve mineral deposu olmasının yanın da içerdikleri protein ile bu grup hastaların da ilgisini çekmektedir. Fakat unutulmamalıdır ki kuru yemişlerin her ne kadar yağ örüntüsü kaliteli, proteini de yüksek olsa da kalori değerleri göz önünde bulundurularak tüketilmelidir. Tüketilen miktarlarının %50-60’ı yağ olan bu besinler fazla tüketilmeye hem tatları hem de küçük boyutları ile elverişlidir.

Kuru yemişleri, post op birinci ayınızdan sonra dövülmüş olarak az yağlı yoğurdun üzerine üzerinde veya taze meyvelerinizle birlikte; post op 3.ay ve sonrasında ise günün bir ara öğününde 3 ceviz/15 kavrulmamış fındık/15 kavrulmamış badem olarak güvenle tüketebilirsiniz.  
loading...
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.