Öne Çıkanlar Doktorderki Mobil Sağlık Danışmanlığı Güz Dönemi AÖF sınavları prof. dr. ahmet akgül kişniş yağı gelişim

Adet dönemini nasıl geçirmeli?
loading...

Her ay bizi yoran, yıpratan, vücuttaki değişikliklerle dengesizleştiren malum günlerde nasıl davranmalıyız?

1. Zamanını bilin 

Adet sancılarına, cit bozukluklarına ve ruhsal dalgalanmalaa hazır olmak için yapılabilecek en önemli şey, adetin ne zaman başlayacağını bilmek. Bu yüzden bedeninizin gösterdiği değişimlere dikkat etmekte ve aylık döngünüzü takvime kaydetmekte fayda var.

 

2. Düzgün beslenin 

Adet boyunca karbonhidrat açısından yoğun besinler tüketmek ihtiyacı hissetsekse vitamin ve mineral dengesine özen göstermemiz gerektiğini unutmamalıyız. Bu günlerin sonunda alınmış binlerce kalori ve sindirilmesi gereken işlenmemiş şekerlerin acısı sonra çıkacaktır. 

Adet döneminde ne yemeli?


3. Alkolden uzak durun

Alkol adet semptomlarını ağırlaştırır. Göğüs hassasiyetini arttırmasının yanı sıra, kan şekerini düşürür ve bedenin daha yorgun hissetmesine sebep olur. 


4. Cildinize daha özenle bakın

Adet dönemindeki hormonal dalgalanmalardan etkilenmeyecek cilt yok gibidir. Bu günlerde cildinize uygun bakım ve maskeleri itina ile uygulamak süreci daha kolay geçirmenizi sağlar. 


5. Sınırlarınızı bilin 

Vücudunuzu dinleyin. Onu en iyi tanıyan sizsiniz. Ağrı, kasılma ve benzer semptomlara karşı neyin ne kadar iyi geldiğini zaman içinde değerlendirip ona göre hareketlerinizi tayin edin. 

 

Regl tarihinizi nasıl değiştirirsiniz?

 


PembeNar Özel

loading...
Anahtar Kelimeler:
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.