Öne Çıkanlar Erzurum sahur saatleri Dr.İlker Solmaz haberleri nil şahin gürhan Penelope Cruz New York Medical College Kısırlık Tedavisi ve Üreme Merkezi

Ödem ve şişkinliği ortadan kaldıran 8 besin
loading...
Bazen fazladan birkaç kilo aldığınızı düşünebilirsiniz, ancak gerçekte olan şey ödem birikimidir. Bunun nedeni çok fazla tuz tüketmeniz, böbreklerinizi çok zorlamanız, yaşadığınız hormonal dengesizlikler ya da vücudunuzdaki sıvıları normal yollardan atamamanız olabilir. Yaş ilerledikçe ve metabolizma hızı yavaşladıkça bel bölgesinde yağ ve vücutta aşırı ödem birikmesi özellikle kadınlar için gayet normaldir. Bu makalemizde, vücudunuzdaki size ağırlık ve şişkinlik hissi veren tüm fazla sıvılardan kurtulmanıza yardım edecek  8 besin önereceğiz..



Maydanoz

Sabahları tüketeceğiniz yarım kase maydanoz ödem ve şişkinlik için en etkili besinlerden biridir.

Nar Veya Nar Suyu

Özellikle taze nardan elde edilmiş nar suyu, ödem attırıcı etkiye sahiptir. Ancak şeker rahatsızlığı bulunanların nar suyunu hangi miktarda tüketmesi gerektiğini hekimine danışarak öğrenmesi gerekmektedir.

Muz

Muz, içeriğinde bulunan potasyum ile vücuttaki ödemleri yok etmeye oldukça faydalı bir meyvedir. Bununla birlikte insan vücudun ihtiyacı olan doğal şekerin alınmasını da sağlamaktadır. Muzun tüm bu faydalarının yanında gizli gücü ise, vücudumuzun güzel kokmasına faydalı olmasıdır.



Ananas

Doğal detoks olarak da bilinen ananası market raflarında her mevsim bulabilirsiniz. Ödem ve şişkinlik için ananası parçalara bölerek meyve suyu biçiminde de tüketebilirsiniz.

Yeşil Çay

Bitki çayları arasında yeşil çayın yeri herzaman ayrı olmuştur. Fakat bu harika çayı yüksek miktarda içmemek gerekiyor. Aksi halde kalp çarpıntısına sebep olabilmektedir.

Salatalık

Salatalık sağlık için hazırlanan listelerde herzaman ilk sıralarda yer bulmuştur. Bünyesinde mevcut olan su miktarıyla günlük su ihtiyacımızı da karşılamaya faydalı olmaktadır. Taze salatalık mideyi rahatlatıcı faydasıda bulunmaktadır.



Yoğurt

Ödem ve şişkinlik için kullanacağımız az yağlı yoğurdu herhangi bir bakkaldan alabilir, yada daha da güzeli yoğurdumuzu kendimiz yapabiliriz. Detoks içecekleri ve smoothielerin de liste başında bulunan yoğurdun prebiyotik etkisi ödemlerden kurtulmaya faydalı olmaktadır.

Su

Bol bol su tüketmek, ödemlerden ve şişkinliklerden kurtulmanın en önemli kuralıdır. Günlük 1,5 litre ve üzerinde su tüketmek gerekmektedir. fakat arka arkaya içilen su vücut için zararli olabilmektedir. Su tüketimini gün içerisine yaymak en uygun seçim olacaktır.

Ayrıca dip not olarak belirtmek gerekirse, kızartmalar, kafein, gazlı içecekler, hazır soslar, tuz ve sodyum tüketimini de minimuma indirmek ödem ve şişkinliklerden kurtulmada oldukça önemlidir. Bilindiği üzere gazlı ve kafein barındıran içecekler sağlık açısından da oldukça riskli sayılır. Sağlıklı beslenmek her birey için değerlidir.



Ödem Atıcı Bitkisel Kür ile Hızlı Zayıflama ve Sıkılaşma (Prof. Dr. Saraçoğlu)

Hızlı zayıflamak ve sıkılaşmak istiyorsanız, öncelikle vücudunuzda biriken ödemleri atmanız gerekir. Bunu kolay bir şekilde başarmanın yöntemi ise, ödem atıcı besinler ile hazırlanan karışımı tüketmek… İşte, işin uzmanı Prof. Dr. İbrahim Saraçoğlu’ndan ödem attıran bitkisel kür tarifi:

Malzemeler;
  • Yarım demet maydanoz
  • 1 su bardağı maden suyu
  • 1 tatlı kaşığı zencefil
  • Yarım limon
  • 1 adet salatalık
  • Yarım elma
Hazırlanışı,

Yukarıda belirtilen tüm malzemeleri mutfak robotunda çektikten sonra, günde bir kaç defa aç karna için.

Hatırlatma; Doktor kontrolünde olmak şartıyla emziren anneler kullanabilir. İstenen kiloya düşene kadar her gün içebilirsiniz. Taze, kök veya toz zencefil kullanılabilir. Varsa dereotu veya taze nane de eklenebilir. 
 
loading...
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.