Öne Çıkanlar Karadutlu dondurma zayıflama çayları zayıflama hapları enes efendioğlu sağlık

Bu besinlerle şişmanlığa son!
loading...
Her şeyin başı sağlık! Normal yaşamımızı etkileyen en küçük bir rahatsızlıkta hatırladığımız bu klişeyi tamamlayacak en doğru cümle sizce ne olabilir? Kafanızda bir sürü yanıt belirmiş olsa da, biz hemen uzmanların yorumunu aktaralım: Sağlığın başı da doğru beslenme.

Neden böyle olduğunu açıklamak için şöyle düşünmek yeterli:

Artık takıntı haline getirdiğimiz kilo endişelerimiz, kalp, diyabet (şeker), kanser gibi ciddi hastalıklardan korunma, pürüzsüz bir cilt, parlak saçlar, yaşlanma etkilerini yavaşlatma, strese girmeme, düzgün bir ruh hali, zeki çocuklar… Hepsini gerçekleştirmek, yaşamdan keyif almak için kilit sözcük, sağlıklı beslenme.
Peki ama dengeli ve sağlıklı beslenmenin yolu sizi mutsuz eden, bıkıp usandıran ‘onu yeme, bunu yeme, aç kal’ reçetelerinden mi geçiyor? Elbette hayır! Hızlı ve yoğun yaşam bize sağlıklı beslenme için çok fırsat bırakmasa da doğru yiyecekleri seçmek elimizde..

İşte Şişmanlığı Önleyen 10 Sağlıklı Sebze

BROKOLİ:

A, C, E vitaminleri ile demir, bakır, potasyum ve kalsiyum mineralleri açısından oldukça zengindir. Salata olarak, haşlanmış olarak, zeytinyağlı yemek olarak ve çorba olarak sıkça tüketilir. Mükemmel bir antioksidandır

BAKLA:

Protein ve vitaminler açısından son derece zengin bir sebze olan baklanın kuru olanı tazesine göre daha besleyicidir. Kuru baklanın 100 gramında yaklaşık 25 gram protein, 60 gram. karbonhidrat vardır. İçeriğinde bol potasyum ve magnezyum bulunur

ISPANAK:

Demir deposu olarak bilinen ıspanak; A, B, C ve E vitaminlerinden, magnezyum, fosfor, iyot mineralleri ve protein açısından da çok zengindir. Vücut direncini arttırır. Soğuk algınlığına iyi gelir. Kemik ve dişleri güçlendirir. Tüm bu faydalarının yanında ıspanak gut hastalarına, eklem iltihabı olanlara, böbrek taşı şikayeti olanlara tavsiye edilmez.

TAZE SARIMSAK:

Mevsimsel salgın hastalıklarda koruyucu olarak, tansiyon ve kolesterol düşürücü olarak, kan sulandırıcı ve bağışıklık sistemini güçlendirici olarak faydaları saymakla bitmez

BEZELYE:

Protein, lif ve nişasta açısından zengin bir sebzedir. A, C ve B vitaminlerinin yanı sıra demir, potasyum ve fosfor gibi mineralleri de içinde barındıran besleyici bir sebzedir. Bezelye birçok yemek çeşidinde kullanılabilir, ayrıca soğuk yemeklerde ve çorbalarda da kullanılabilir. Vücuda direnç verir
 
BİBERİYE:

A, B ve C vitaminleri bakımından zengindir. Ayrıca yüksek oranda demir içerdiği için demir eksikliğine bağlı kansızlık rahatsızlığında da kullanılabilir. Biberiye sos ve salatalara hoş bir tat vermek için kullanılır. Balık ve et yemeklerinde de aroması lezzet katar. Bağışıklık sisteminin güçlendirilmesinde, mide ülserinde, hazımsızlık ve sindirim sisteminin yavaş çalıştığı kabızlık gibi durumlarda, migren ağrılarında faydalı olabilir. Hatta biberiye yağı kas ve eklem ağrılarını hafifletmekte kullanılabilir.Aşırı kullanımı ise önerilmez

TAZE FASULYE:
Vitamin, mineral ve antioksidan zengini olduğu için özellikle mevsiminde haftada 2 defa tüketilmesi önerilir. Kalorisi düşük, yağ bakımından fakirdir. Bol lifli yapısı sebebi ile diğer gıdaların sindirimine yardımcı olur. Kötü kolesterolün bağırsaktan emilimini engeller. Özellikle A vitamini yönünden zengindir; cilt ve göz sağlığı için yararlıdır. İçerdiği antioksidanlar sayesinde vücuttaki serbest radikallerin zararlı etkilerini yok eder, yaşlanmayı geciktirir, bağışıklık sistemini güçlendirir

ENGİNAR:
Karaciğer dostu olarak bilinen enginar, birçok hastalıkta destek tedavi olarak kullanılıyor. Mide ve sindirim sistemi dezenfektanı olarak da biliniyor. Kalp hastalıklarında, romatizma, gut, safra kesesi ve karaciğer rahatsızlıklarında fayda sağlıyor. Yapraklarının da pişirilip yenmesi tavsiye ediliyor

SEMİZOTU:
İçerdiği Omega-3 doymamış yağlar, balıklardaki seviye ile kıyaslanabilecek düzeydedir. Kanama hastalıklarında ve kabızlıkta yararlıdır. Yaşlı, hasta ve diyet yapan kişiler için çok uygun bir sebzedir. İdrar söktürür, kanı, üre ve benzeri pisliklerinden temizler, sinir krizleri ve beyin yorgunluğunu geçirir, böbrekteki kum ve taşı döker.
loading...
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.