loading...

Yeni yıl geldi bile… Her yıl gibi 2017’de yeni umutlarla ve hayallerle geldi hepimiz için. Ben bu yılda her şeyden önce sağlık diledim. Bazı şeylerin değerini kaybetmeden bilmek gerekiyor değil mi?  Sağlık da onlardan biri işte. Yeni yılda daha sağlıklı beslenmek ve daha sağlıklı olmak isteyenler için 7 altın kuralı yazdım;

1.Güne Kahvaltıyla Başlayın

Eğer siz de kahvaltı yapmamak için bahanelere sığınanlardansanız yeni yılda ilk hedefiniz güne mutlaka kahvaltıyla başlamak olsun. “Geç kalkıyorum”, “işe geç kalıyorum”, “kahvaltı etmek için vaktim yok”, “kahvaltı hazırlayanım yok” gibi sayısız bahaneye dur deme vakti geldi. Siz isterseniz her şeyi yaparsınız. Kahvaltı gün içindeki kan şekeri dengesini sağlıyor ve konsantrasyonu artırıyor. 2002 yılında Ulusal Kilo Kontrolü kayıtlarına göre 3 binden fazla insanla yapılan çalışmada kahvaltı yapan bireylerin kilo kontrolü sağlamada daha başarılı olduğu bulunmuş. Yapılan başka bir çalışmada da kahvaltıyı atlayan kadınların gün içinde kalori alımının arttığı gözlenmiş.

2.Düzenli Uyku Uyuyun

Güne daha mutlu ve daha sağlıklı başlamak ve daha sağlıklı olmak istiyorsanız mutlaka 7 – 8 saat uyumaya özen gösterin. Araştırmalar günde 7 saatten az uyuyanların beden kitle indekslerinin 7 saatten fazla uyuyanlara göre daha yüksek olduğunu söylüyor. Chicago Üniversitesindeki araştırmacılar uykusuz kalmanın vücuttaki endocannabinoids adlı bir kimyasalı uyardığını söylüyor. Bu kimyasal ise tatlı, tuzlu ve yağlı şeyleri yeme isteğinin artmasına sebep oluyor. Yani uykusuz kaldığınızda aslında fiziksel olarak aç olmasanız bile açlık hissedebilirsiniz.

3.Güne 1 Bardak Su İle Başlayın

Yaklaşık 7 – 8 saattir sizinle beraber uyuyan ve susuz kalan metabolizmanızı uyandırmanın en güzel yolu, güne 1 bardak su ile başlamaktır. İster sıcak, ister soğuk güne 1 bardak su ile başlamak metabolizmanızın uyanmasını sağlar. Eğer bağırsak problemleri yaşıyorsanız sabahları 2 kuru erik ve 1 bardak ılık su bütün gününüzün daha güzel geçmesini sağlayacaktır.
Ama sadece sabahları değil, gün içinde de metabolizmanızın daha iyi çalışması, vücut ısısının dengelenmesi, cildinizin yenilenmesi için yeterli sıvı tüketmeye özen gösterin. 

4.Egzersizi İhmal Etmeyin

Kış aylarında egzersiz yapmanın daha zor olduğunu biliyorum ama inanın imkansız değil. Üstelik soğuk havalarda vücudumuz bir de ısı dengesini sağlamaya çalıştığı için egzersiz sırasında daha çok kalori harcarız. Yapılan birçok araştırma egzersizin, halk arasında mutluluk hormonu olarak da bilinen endorfin hormonunun salınmasına yardımcı olduğunu gösteriyor. Başta biraz zor gelebilir, ama alıştıkça vazgeçemeyeceksiniz. İlk hedefiniz günde mutlaka 10 bin adım atmak olsun.

5.Her Gün Taze Sebze Ve Meyve Tüketin

Sebze ve meyveler doğal yollardan antioksidan almanın en kolay ve keyifli yolu. Dünya Sağlık Örgütü günde toplamda en az 5 porsiyon sebze ve meyve tüketimini öneriyor. Bunun 3 porsiyonunu meyve, 2 porsiyonunu sebze olarak düşünebiliriz. Meyve ve sebze tüketirken en önemli nokta çeşitlilik sağlamak ve tek bir besine odaklanmamaktır. Her sebze ve meyve kendine özgü mineral, vitamin ve sağlığa yararlı bileşikler içeriyor. Tek bir sebze ya da meyveye odaklanmak yerine rengarenk ve çeşitli beslenmek her besinden vücudumuz için faydalı olan besin öğelerini almamıza yardımcı olur.

6.Öğün Atlamayın

Gün içinde yapılan öğün sayısı ve saatleri, kişisel özelliklere göre tamamen değişebilir. Ama özellikle ana öğünleri atlamamaya özen gösterin. Çünkü atladığınız her öğün, bir sonraki öğünde besin alımınızın artmasına ve kendinizi kontrol edememenize yol açar. Ara öğünde tercih tamamen size kalmış, ana öğünler arasında çok acıkıyorsanız gün içinde 1-2 ara öğün yapabilirsiniz. Ama ara öğünde tükettiğiniz besinlere de dikkat etmek gerekiyor. Yüksek şeker ve kalori içeren atıştırmalıklar bir sonraki öğüne kadar hızlı acıkmanıza neden olabilir.

7.Gülümseyin Ve Ruhunuzu Da Besleyin

Sağlık; bedensel ve ruhsal anlamda tam bir bütünlük halidir. Bu yüzden bedeninizi beslerken ruhunuzu da beslemeyi unutmayın. Güne gülümseyerek başlayın. Küçük olumsuzluklara takılmak yerine resmin bütününe odaklanın. Her gün mutlaka gün içinde kendinizi mutlu edecek bir şeyler yapın. Sevdiğiniz  bir arkadaşınızla konuşun, kendinize bir kahve ısmarlayın, film izleyin, sevdiğiniz müzikleri dinleyin, yoga ya da meditasyon yapın. Ruhunuzu nasıl besleyeceğiniz tamamen size kalmış…

loading...
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.
bursa escort-beylikdüzü escort-bursa escort-istanbul escort-escort istanbul-bodrum escort-denizli escort-marmaris escort-kayseri escort-sakarya escort-samsun escort